Kod do przyszłości

Zakończyliśmy już nabór szkół do programu „Kod do przyszłości”, który będzie realizowany przez FREE przy wsparciu Fundacji Girls Code Fun, Robocamp, Szkoły „Alfa” i „Omega” oraz przy wsparciu medialnym firmy Microsoft.

Od 2017 roku dzieci we wszystkich sz koty-i-myszy-07kołach rozpoczną naukę programowania. Dla wielu nauczycieli rodzi to konieczność zdobycia całkowicie nowych umiejętności.

Zapraszamy na bezpłatne kursy programowania dla nauczycieli klas 1-3 szkół podstawowych z gmin wiejskich i miejsko-wiejskich. Organizatorem jest Fundacja Rozwoju Edukacji Elektronicznej. Fundacja bierze udział w konkursie na dofinansowanie projektów z funduszy unijnych w ramach Działania 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej” w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Podczas zajęć nauczyciele poznają metody i techniki używane do nauki programowania, dostosowane do potrzeb i umiejętności dzieci w klasach 1-3. Dowiedzą się, jak zastosować ideę nauki poprzez zabawę.

koty-i-myszy-09
DZIĘKI WARSZTATOM SZKOŁA ZYSKA:
1. Kadrę nauczycieli klas 1-3 przygotowaną do prowadzenia zajęć z programowania,
2. Sprawdzone scenariusze lekcji,
3. Sprzęt komputerowy dla nauczycieli,
4. Bezpłatny dostęp do platformy e-learningowej dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców, na której uzyskają dostęp do:
• Gotowych scenariuszy lekcji z programowania dla klas 1-3,
• Opracowanych zadań domowych oraz testów sprawdzających,
• Systemu automatycznego sprawdzania prac domowych oraz testów,
• Analizy wyników i opisu ścieżki rozwoju,
• Do wirtualnego doradcy/trenera,
• Forum komunikacji i wymiany doświadczeń.

Szkolenia będą podzielone na dwie części. W pierwszej to nauczyciele zamienią się na chwilę w uczniów i we współpracy z doświadczonym trenem będą uczyć się programowania. Na drugim etapie będą mogli zweryfikować dotychczas zdobyte umiejętności w praktyce – podczas prowadzonych zajęć z dziećmi.

Więcej szczegółów na stronie koddoprzyszlosci.pl. Zapraszamy do pobierania formularza zgłoszeniowego.